CV

Inklusion i praksis

CV for Tine Basse Fisker

 

 

Forsknings- og evalueringsprojekter og opgaver:

 

2014 - 2015 Medlem af evalueringskomite under Norges Forskningsråd. Formålet er at evaluere Atferdssencret i Oslo

 

2011 – 2012 ”Mere viden om diagnoser”, udføres for BUPL

 

2011 – 2012 ”Vidensbevægelser i tidlig indsats”, udføres i forb. Med screeningsprojektet ”Tidlig forebyggende indsats i Valby”

 

2010 – 2010 Exploring Bullying in Schools. Postdoc ved projektet eXbus

 

2005 - 2007 "ETIBA. En forskningsbaseret evaluering af rehabiliterings- og træningsindsatsen for børn med autisme, herunder evaluering af behandlingsmetoden ABA (Applied Behavior Analysis"

 

2002 - 2009 Ph.d. projekt: ”Småbørn i interaktion”, ved DPU

 

 

 

Andre forskningsrelaterede opgaver:

 

2014 Medlem af Undervisningsministeriets ekspertgruppe om ”Ro og klasseledelse i folkeskolen”. Gruppen har udarbejdet rapporten: "Ro og klasseledelse i folkeskolen"

 

2011 - nu Reviewer på tidsskriftet: International Journal of Qualitative Research in Education

 

2014 - ? Medlem af DAFOLOs fagfællekorps

 

2013 Gæsteredaktør på Pædagogisk Psykologisk Tidsskrifts temanummer:" Rundt om diagnoser"

 

 

 

Ansættelser:

 

2010 – nu Selvstændig forskningskonsulent og foredragsholder ved Inklusion i praksis

 

2009 - nu Ekstern lektor på institut for læring ved DPU, Århus Universitet

 

2010 Post doc. i mobbeforskningsprojektet eXbus som post doc. ved institut for læring, DPU.

 

2002 - 2009 Ph.d. stipendiat ved Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Århus Universitet. Projekttitel: Småbørn i interaktion

 

2005 - 2007 Frikøbt af Marselisborgcentret i forbindelse med evalueringsundersøgelsen ETIBA, bestilt af socialministeriet og Københavns kommune

 

1999 - 2002 Ekstern lektor ved Københavns Universitet, Nordisk Filologi

 

1999 - 2002 Ekstern lektor og undervisningsassistent ved Århus Universitet, Nordisk institut.

 

1999 – Akademisk medarbejder på ”Bedre sundhed for mor og barn”,Center for Epidemiologisk Grundforskning, Århus Universitet. Projektstyring og daglig ledels.

 

 

 

Uddannelse:

 

2002 - 2009 Ph.d. stipendiat ved Danmarks Pædagogiske Universitetsskole,

 

1994 - 1999 Cand. mag. fra Institut for Nordisk Sprog og Litteratur og Psykologi fra Århus Universitet.